2009. november 30., hétfő

Nyersétel bemutató-aszaló nélküli ételek

A csütörtök esti előadás és ételbemutató nagyon jól sikerült!:-)


Nem voltak sokan ugyan (12 fő+ a segítségem, Icuka), de ők lelkesen figyeltek a 15 perces ismertetőm alatt, majd lelkesen kóstolgattak (ehhez +3 fő is csatlakozott).


Ezeket az aszaló nélkül elkészíthető ételeket mutattam be:


(A fotók sajnos nem a legjobbak... Az előadó "Befejezésül annyit mondanék még, mielőtt átadom a szót..." kezdetű mondatára kaptam fel lélekszakadva a gépet, hogy megörökítsem alkotásaimat, még mielőtt a hallgatóság "kóstolgató társasággá" nem változott a rövid ismertetőmet követően...)


"Mákos tészta" (Mákos alma)

Nem sikerült túl fotogénre, de az íze!!! (Később pótolom a képet...)

Az elkészítése pofon egyszerű:


2 db nagy zöldalmát (héjával együtt), és 2 db kis pirosat (hámozzuk) lereszelünk nagylyukú reszelőn, majd pár csepp citromlevet, és 2-3 ek. mézet belemasszírozunk. Ezután jöhet rá a darált mák (először áztattam, majd sütőpapíron szárítottam). Máris kész!


Búzacsírás-diós gyümölcssaláta


Édesanyám egyik specialitása volt a főtt búzás gyümölcssaláta, amelybe az idénygyümölcsökön és búzán kívül még dió is került. Gondoltam, kipróbálom búzacsírával. Érdemes volt!:-)

1 cs búzacsíra

0,5 cs áztatott dió

1 cs szeder (fagyasztott)

2 körte

2 banán

2 alma

1-2 ek méz (ha túl savanyúnak találjuk)

A gyümölcsöket kockázzuk, a diót közepes darabokra vágjuk, majd jól összekeverjük a frissen leöblített búzacsírával.

Fogyasszuk jó étvággyal!:-)


Meggyes gyümölcsleves



Hozzávalók:

1,5 cs meggy (fagyasztott)
0,5 cs szeder (fagyasztott)
2 körte
2 banán
2 alma
3-4 db kivi
kókusztej
2 ek méz

A fagyasztott gyümölcsöket felengedjük (a levük is kell, az színezi meg a levest), a többit felkockázzuk, majd elkeverjük a mézzel. Ha ez kész, ráöntjük a kókusztejet a felső, zsírdús rétege nélkül. (A mézet el is turmixolhatjuk a tejben, most épp nem volt szabad a turmixgépem...)


A képen alig látszik a meggy, de ott volt! Lesüllyedt az aljára, de nagyon jó ízt, és színt adott neki.

Hajdinacsírás gyümölcssaláta



1,5 cs csíráztatott hajdina
2 banán
2 körte
3 alma
1,5 cs szilva (fagyasztott)
2 ek méz


A gyümölcsapparátus itt is majdnem ugyanaz, mint az előzőeknél (ezek voltak kéznél...), de a szilva és hajdinacsíra miatt egészen más karaktere lett. Lágy, krémes, finom és tartalmas reggeli.


És végül egy csöppet sem fogyókúrás, de annál finomabb desszert: élő marcipán!

Már említettem, hogy terveim között szerepel egy cukormentes, nyers marcipán elkészítése, és most meg is született.

Ez is nagyon egyszerű. Lássuk már, lássuk már!:-)


Marcipán duett



A világosabb szín a mandula, a sötétebbik pedig dió, méghozzá sötét színű, így az íze is elég erőteljes.

A mandulát és diót egy éjszakára beáztattam. A mandula héját csak meleg (forró) vízbe mártás után tudtam leszedni, még mielőtt kihűlt (és rászorult) volna. Elég macerás munka, de a jó célért mindent!:-)
Az olajos magokat ezután teljesen visszaszárítottam aszalóban (de lehet radiátoron, vagy légkeveréses sütő legalacsonyabb hőfokán nyitott ajtónál is).

Darálás után pedig kristályos mézzel kevertem el. Vagyis gyúrtam össze, 5:4 arányban, olajos mag:méz. Tehát 500 g mandulához, illetve dióhoz 400 g kristályos mézet használtam, hogy ne legyen szörnyen édes. Olyan volt, mint egy sűrű linzertészta (tizenegy-két évesen sütöttem legutóbb...)

A kristályos méz vegyes méz, így "egyénenként", fajtánként különböző lehet az íze.

Nem emlékszem pontosan, hogy milyen íze van az igazi marcipánnak, de az biztos, hogy ez csodás!

Fogyasztható önállóan, golyóként (édesszájúaknak, mint én...), gyümölcspalacsinta töltelékeként, gyümölcsbe töltve, vagy ahogy tetszik.


Próbáljátok ki!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése