2009. november 1., vasárnap

Müzliszelet hajdinából

A hajdinamüzli után újabb édes falatokkal próbálkoztam, és jó eredmény született:-)



A 2 napos hajdinacsírához ezúttal kevertem egy kis olajos magot, és apró aszalt gyümölcsöt, így öntöttem le az édes szósszal.

Datolyás müzliszelet


2 cs 2 napos hajdinacsíra
Fél cs áztatott napraforgómag
Fél cs mazsola
1,5-2 cs datolyaszósz (áztatott datolya összeturmixolva)

A hajdinacsírát kicsit megszárítjuk (néhány óra az aszalóban), aztán beáztatjuk a datolyaszószba pár órára. A szószból keveset félreteszünk.

A többi hozzávalóval összekeverjük, felkenjük tapadásmentes alátétre és bevagdaljuk. A félretett szószt még rákenjük óvatosan. Kb. 1 kg legyen a tálcán. Aszaljuk 41 fokon 12-14 óráig, majd megfordítjuk, és leszedjük az alátétről. Még 3-4 órát szárítjuk, ha kicsit nedvesebben, ruganyosabban szeretnénk. Vagy készíthetjük teljesen szárazra is, az még 8-10 plusz óra is lehet.

Mazsolás müzliszelet


2 cs 2 napos hajdinacsíra
Fél cs áztatott napraforgómag
Fél cs vörös áfonya
1,5-2 cs mazsolaszósz

Az elkészítés itt is ugyanaz, csak itt nem kentem rá plusz szószt.

Szedres müzliszelet


2 cs 2 napos hajdinacsíra
Fél cs áztatott napraforgómag
Fél cs arany mazsola (a kontraszt kedvéért, de a szeder színe mindent elrejtett...)
1,5 cs szeder
Fél cs áztatott datolya
3 ek méz

Az utolsó 3 összetevőt turmixoljuk, a többi ugyanaz, mint a mazsolás változatnál.

Ezek annyira jól sikerültek, hogy mire lefényképeztem volna, nem maradt belőlük...

A kertben sok kékszőlő termett, ezért készítettem egy ilyen változatot is,erről már van fotóm, nem csak félkész:-)

Othellós müzliszelet


2 cs 2 napos hajdinacsíra
Fél cs áztatott napraforgómag
Fél cs áztatott tökmag
1 cs reszelt alma
1,5 cs kékszőlő
Fél cs áztatott datolya

Az elkészítés itt sem tér el. Nagyon szép színe lett! Amit azonban már Gitta is tapasztalt: a tökmag nem igazán illik az édességekhez (a napraforgó nekem bejön). Az alma is savanykás volt, így több édesítést kívánt volna, még fél csésze datolyát, vagy 4 ek mézet.

Ezt a szeletet összesen 1,5 napig szárítottam (nem volt alkalmam előbb kivenni). Így nagyon ropogós, crunhy lett, nem annyira müzliszelet állagú, de nekem így is tetszik. Jó fogerősítő!:-)

Teszteljétek ti is!

1 megjegyzés:

  1. Pont a lényeget nem írod le!
    Azt írod ugyanis, hogy készítesz "valamilyen édes szószt". Hát ebből nem derül ki, hogy hogyan is készülnek a müzliszeletek.
    Így csak összefut a szánkban a nyál, és bosszúsan nyelünk egy nagyot, mert nem tudjuk elkészíteni... Jó, vagy legalábbis a próbálkozást! :-)

    Tudnál ebben segíteni?

    VálaszTörlés