2009. július 13., hétfő

Kezdeti próbálkozások

Ezek sem mai „falatok” lesznek, május közepe felé próbáltam ki őket. A családnak pedig ízlettek:-) (Mostanában nem is kívánunk ilyen tömény étkeket, inkább csak natúr zöldséget, gyümölcsöt.)

Édesburgonya saláta



A recept Urbán Valitól származik (nyersétel hírlevél), csak kicsit változtattam rajta.

Életemben először akkor ettem édesburgonyát. Hogy elcsodálkoztam az első csík lehámozása után, hogy narancssárga… Hasonlóképp, ahogy egy kisgyermek rácsodálkozik élete első fekete emberére:-)

Hozzávalók:

1 nagy édes burgonya (batáta)
pár szál újhagyma (eredetileg 1 csomag)
1 maréknyi friss snidling

A majonézhez:

1 csésze víz
1 csésze napraforgómag (eredetileg makadámdió)
1 marék fenyőmag (eredetileg 1 csésze)
Fél csésze kesudió (eredetileg 1,5 csésze)
Fél tk Himalája kristálysó
1 ek almaecet
2 ek citromlé

Az eredeti majonéz biztos lágyabb ízű, de hát azt használtam, ami volt, és így is finom lett!

Az édesburgonyát meghámoztam, apró kockákra vágtam, majd egy kis sóval bemasszíroztam, hogy megpuhuljon. Hozzáadtam a hagymát, majd a majonézt.

Ahogy Jázmin meglátta, felhangzott az „Olyat, kérek!” mondat, ami nagy szó volt, tekintve, hogy ez volt az első „nyers főétel”, ami elnyerte a szimpátiáját, és az ebéddel is eléggé hadilábon álltunk még akkor. Meg is ette majdnem az egész adagját!

Majonézes rakott karfiol





Elég egyszerű étel, mégis finom és laktató.

Pár karfiolrózsát vékony szeletekre vágtam, sóval bemasszíroztam (mint a zöldséglevesnél), majd az előzőleg megmaradt majonézzel rétegeltem.
Díszítésként őrölt napraforgómagot használtam.

Elég kezdetleges, tudom, de továbbfejleszthető pl. valamilyen fűszeresebb zöldség rétegelésével.

Mivel mindkét bemutatott étel elég tömény a majonéznek köszönhetően (nem tudtam megbirkózni egy 3 decis tálkányival sem), fogyasszuk sok zöldséggel vagy salátával együtt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése