2010. március 30., kedd

Egyszerű és nagyszerű - Cukkíni egytál

Nemrég hajában főtt, illetve párolt krumplit készítettem a családnak. Mi is lehetne ennek a nyers változata?

Próbálkoztam már hámozott cukkínivel, besózva, de nem volt az igazi, kesernyés volt az utóíze…

Kedves szomszédasszonyomtól, Ildikótól kaptam egy gyönyörű, friss, zöld cukkínit. Adjak még egy esélyt?

Adtam, és megérte!

Olvastam hogy a héjában nagyon sok hasznos dolog van, kár meghámozni. Így csak felkockáztam szépen, majd besóztam.

Volt kéznél olajban áztatott vöröshagyma (ezt ették a krumplihoz is), ez is került rá, kis kevergetés, és már kész is.


Hihetetlen, milyen finom volt! Most nincs szezonja, de nyáron biztos gyakran fogok ilyet enni!

Salátával és krékerrel együtt fogyasztottam, így komplett ebéd volt.

Répás kínai kel saláta


6-8 levél kínai kel
2-3 paradicsom
1 répa
2 ek darált tökmag (áztatott és visszaszárított)
1 ek olajban áztatott vöröshagyma


A kínai kelt és paradicsomot kockáztam, a répát apróra reszeltem. Hozzákevertem a többi alapanyagot, majd sózás.

Nem vagyok egy salátaöntetes típus. Egy kis só (és olaj) pont elég, ha van pár szem paradicsom, vagy valami lédúsabb zöldség, például uborka.

Jó egészséget mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése