2010. június 17., csütörtök

Körtés diófagyi

Ez a recept egészen véletlenül született még pár hónapja, most már aktuális is a fogyasztása:-)

Az egész úgy indult, hogy készítettem csak körtéből palacsintát. Hát, ez valami fantasztikus volt! Az íze hasonló volt, mint az égetett cukoré, csak még jobb! Ízre is, egészségesség szempotjából pedig össze sem mérhető a kettő. (A cukor eleve immunrendszerblokkoló hatású, égetve pedig még rákkeltő anyagok is felszabadulhatnak benne, a körte pedig megaszalva enzim- és vitamindús, természetes édesség).

Ebből jött az ötlet, hogy készítsek "nyers grillázst", áztatott és aprított dióhoz körtét turmixoltam, így aszaltam meg. Ez is fantasztikus lett! Nem olyan tömény, mint az égetett cukros, mert itt a szósz jóval kevesebb, mindjárt megmutatom.

Körtém csak fagyasztva volt, és az elsőként előkészített, kiolvasztott adag kevésnek bizonyult, így kivettem még egy adagot.

A fagyasztott körtével nem akartam kínozni a turmixgépet, ezért az aprítóba tettem, amiben még volt pár szem dió. Az az íz, ami ezzel született, hát leírhatatlan! Megkóstoltam, aztán még egy kanál, és még egy... Fényképezésre is alig maradt!

A recept pedig ilyen egyszerű:

Körtés diófagyi


Hozzávalók:

Fél csésze áztatott dió, jól leöblítve
1 csésze fagyasztott körte (felkockázva fagyasszuk le, így egyszerűbb lesz az aprító dolga)
Az egész az aprítóba, és már ehetjük is.

Elég gyorsan olvad, mert a körte nagyon lédús. Ha ezután visszafagyasztjuk, még biztos sokáig eláll. Ízlés szerint rakhatunk hozzá vaníliát, fahéjat, de szerintem a körte pont annyira fűszeres ízű, ahogy kell a dióhoz:-)


Azoknak pedig, akik nem szeretik a fagyit, itt egy másik recept.

Körtés diógrillázs, avagy körtés diófalatkák


Igazából nem sok köze van a grillázshoz, vagyis inkább semmi. Nevezzük inkább körtés diófalatkáknak!

Hozzávalók 1 tálcához:

450 g áztatott dió
350 g körte (lehet mirelit)

A diót alapos lemosás után aprítógépben átdolgozzuk, a körtét turmixoljuk. Összekeverés után egyenletesen kikenjük tapadásmentes alátétre, vagy sütőpapírra, majd 41 fokon addig szárítjuk, míg ropogós nem lesz (16-20 óra). Magától össze fog töredezni aszalás közben.

Ha növeljük a körte arányát, akkor édesebb lesz, és hasonlóbb a grillázshoz.

Ez a ropogós falatka kiváló önmagában is, vagy hajdinamüzlihez keverve, esetleg tortára díszítésként.

Jó étvágyat!

3 megjegyzés:

  1. Juj Klári, összefolyott a nyál a számban, pedig nemrég vacsoráztam - ez a tömegnövelés átka, enni, enni, enni :-).
    Garantáltan kipróbálom. Mostanában fagyi függő vagyok, mindig csak fagyit ennék. Citromosat, bodzásat, csokisat, körtéset, mojitosat... Nem is folytatom :-D

    VálaszTörlés
  2. Akkor mindjárt mutatok egy utánozhatatlan csokisat is!:-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól hangzik ez a két körtés csoda!! Imádom a körtét! Ki fogom próbálni!!
    Hú a csokifagyira is nagyon kiváncsi vagyok!

    VálaszTörlés