2009. augusztus 29., szombat

Kukorica-ötletek

Az utóbbi időben megint elég inaktív voltam…


Most költözködünk át a nagyobb, szomszéd lakásba, az utolsó táborok is lementek (férjem itt dolgozott nagyon aktívan és magas óraszámban…), aztán lementünk a békés megyei rokonokhoz szabadságra…

Gitta kérdezte a 10 kedvenc ételemet, de mielőtt erre válaszolnék, még felteszek néhány receptet.

Akkor térjünk is a tárgyra: a kukorica.


Már kicsit lement a szezon, de talán még nem késő…

A zsenge, friss kukorica nyersen is fogyasztható, és nagyon finom (csak úgy,a csőről lerágva is), ahogy erről Gittánál már olvashattunk ITT. A receptet én is kipróbáltam, csak kicsit pörköltösebbre késztettem.

Kukorica pörkölt


2 cső kukorica
1 piros húsú paprika (lehet kaliforniai, pritamin, vagy csak egyszerűen érett tv paprika…)
2 paradicsom
1 diónyi vöröshagyma

.
A kukoricán kívüli összetevőket turmixoljuk, ízesítjük, majd jöhetnek bele a csőről levágott, ropogós, édes kukoricaszemek. Hmmm!


Az első alkalommal tettem bele 1 teáskanálnyi spirulina port is, mivel sok jót olvastam róla. Az ízével nem is volt gond, viszont a színe… Nem mindennapi… Így varázsoltam étvágygerjesztővé:


A családnak, sőt az épp látogatóban levő sógornőmnek is nagyon ízlett, cukkíni spagettivel és paradicsomos salátával, krékerrel komplett ebéd. Azért a kezdeti, szín miatti bizalmatlanságra való tekintettel, megfogadtam, hogy legközelebb kihagyom a spirulinát.


Így is tettem, amikor egyik hétvégére eljöttek szüleim és testvéreim. Még apukám is teljesen odavolt a kukoricapörköltért. Akkor pár szem kesudiót is tettem a szaftba, amitől finom krémes lett.


Kukoricás kréker

Először a két éve nyerskosztos barátaimnál kóstoltam, aztán Urbán Vali honlapján megtaláltam a receptet. Persze, most is változtattam kicsit rajta.

2 cső kukorica
1 cs napraforgócsíra, vagy áztatott napraforgó
0,5cs lenmag


A hagymát kihagytam, hogy gyümölcs mellé is jó legyen.
A kukoricaszemeket turmixoltam, a lenmagot szárazon daráltam (aprítóban). A napraforgó szintén szárított volt, így összekeverés után sűrű masszát kaptam.


Épp nem volt otthon az aszaló, így a tapadásmentes nyújtómon való kinyújtás után szeleteltem, majd a sütő fém rácsára pakoltam, és napon aszaltam reggeltől estig.



Jó ropogós kréker lett belőle.

Kukoricás-gombás pástétom

1 cső kukorica
Kb. 100 g gomba
1 paradicsom
0,5 cs hajdinacsíra
0,5 vöröshagyma
1 cs napraforgó

Olajbogyó leve


Az összetevőket turmixoljuk, a napraforgó kivételével. Utóbbit áztatás, vagy 1 napos csíráztatás után megszárítjuk (napon vagy aszalóban), majd szárazon daráljuk (akinek van, kávédarléóban, én aprítót használok).


Ízesítésnek fekete olajbogyó levét használtam, amitől különleges, selymes íze lett, és persze finom gombás is. Olajbogyóval, paradicsommal és mungóbab-csírával díszítve tálaltam, jégsaláta levélben. (Akkor épp egyedül ebédeltem otthon, úgyhogy csak a magam, és olvasóim gyönyörködtetéséért:-)


A pástétomot ajánlom krékerre kenve, saláta társaságában.

Végül egy kis csemege:


Ropogós kukoricafalatok

Néhány éve került a kezembe sózott, pörkölt kukorica, az ötlet innen jött.

A kukoricaszemeket egyszerűen csak megaszaltam. Olyan ropogós lett, mint pörkölt társa, de természetesen én nem sóztam meg. Így csak egy roppanós, édes falatka lett belőle. Az aszalás miatt koncentrálódott a kukorica édessége. Hihetetlenül egyszerű, és finom!

Ráadásul így télire is elrakhatunk a kukoricából, megőrizve a vitaminokat, ásványi anyagokat és enzimeket!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése