2009. október 11., vasárnap

Mai potluck

Kicsit kevesebben voltunk a szokásosnál, és sajnos Gitta sem tudott ott lenni, csak beugrott pár percre. Nélküle egész más volt a hangulat, de azért jól elbeszélgettünk, és nagyon jóllaktunk (mindenki a megszokott létszámra készült, ehelyett volt 10 felnőtt, 2 gyerek, és 2 baba:-))

Nagy bőség volt: gyömbéres zöld turmix Sas Gáboréktól, Varga Rita és Iványi Róbert kendertejet hoztak (banános, körtés, és kakaós), volt répa és céklasalátaÉvitől, Szabó Gáborék zellersalátát (rizs állagú) hoztak, volt még bazsalikomos görög saláta (feta sajt nélkül; S. Gáboréktól) , zelleres szezámkrém Viktortól, én pedig pizzaszószos cukkíni palacsintát és zöldséglevest készítettem. Édességként volt Viktor féle mákony, datolyagolyók Bogitól, és karobos keksz tahinivel tőlem.
(„Nem hivatalos résztvevő” volt Viktor kakukkfüves, tönkölyös palacsintája - nyersen sülve:-), zelleres szezámkrémmel töltve).

Tehát amit én készítettem:

Élő zöldségleves



Egyszer már feltettem a receptjét –ITT- , de most lássuk még egyszer, pontosabb arányokkal.

1 db karalábé
Fél fej karfiol
7 db közepes sárgarépa
2-3 csésze min 3 napos mungóbab csíra (zöldborsó ízű, és tartalmas lesz tőle a leves)
4 tk só
2 tk vegamix (púpos)
2 tk dm-ben kapható Alnatura fűszerkeverék (csapott, mert elég erőteljes íze van)
2 ek olívaolaj
Annyi meleg víz, amennyi jól ellepi a zöldségeket

A zöldségeket vékonyra szeleteljük (szeletelővel, vagy késsel). Ha vastagabb a répa, érdemes félbevágni. A karfiolt kis rózsáira szedtem, a karalábét pedig ujjbegynyi méretű hasábokra vágtam, majd szeleteltem. Belemasszírozzuk a fűszereket, majd állni hagyjuk néhány órát. Ha hűtőszekrénybe tesszük, gyorsabban megérnek az ízek.

Fogyasztás előtt nyakon öntjük meleg vízzel, és megkeverjük.

Ha az egész adagot nem esszük meg egyszerre, a zöldségeket 1-1,5 napig el tudjuk tárolni hűtőszekrényben, a level pedig mindig csak fogyasztás előtt öntsük rá.

Cukkíni palacsinta


Ezt a receptet a Mentes családtól (2 éve nyerskosztos barátaink) tanultam, ők pedig Alissa Cohentől vették.

Gitta blogján olvashattunk már sós, cukkíni palacsintáról, de ez kicsit más, vékonyabb, hajlékonyabb.


Hozzávalók:
5 cs aprított cukkíni
3 ek olvaolaj
3 tk citromlé
2 tk szójaszósz
1 tk só
¼ cs sárga lenmag (4-5 ek)

A zöld változatnál nem hámoztam meg a cukkínit, a sárgánál igen.
A sárga lenmagot szárazon daráltam (aprítóban), a többi hozzávalót turmixoltam- a folyékony anyagokat raktam bele először, így vitte víz nélkül is. Amikor a cukkini már pép volt, beletettem a lenmagot is.

A sárga változathoz 350 g turmixot kentem ki az Excalibur aszaló egy tálcájára, a zöldhöz 400 grammot (a kevesebbet nem bírtam egyenletesen elkenni). 14-18 óra aszalás elég neki, ha időközben 1-2 alkalommal átcseréljük a tálcákat (középsőket az alsóval, és felsővel), és megfordítjuk őket.

Ha túlszárítjuk, törékeny lesz, és nem lehet szeletelni. Ha a levegőn hagyjuk kis időre, visszapuhul, és hajlékony lesz.

Pizza szósz (vagy spagetti szósz)

Ez sem saját ötlet, Mentes Dani találmánya, és nagyon finom, édes-savanykás, fűszeres… Hmmmm!!!

Hozzávalók:
4 db paradicsom
1 marék áztatott mandula
2 ek szójaszósz
1 ek sörélesztőpehely
Fél citrom leve
1 tk só (csapott)
1,5 tk méz
1 diónyi lilahagyma
1 nagy gerezd fokhagyma
2 ek olívaolaj
Fűszerek:
2 tk bazsalikom (púpos)
1 tk oregano (csapott)
1 tk kakukkfű (csapott)

A hozzávalókat aprítógépben masszává dolgozzuk, vagy turmixoljuk. Használhatjuk cukkíni palacsintába, cukkíni spagettire, salátára, vagy pástétomként krékerre kenve.

Karobos keksz tahinivel



Hozzávalók:
3 cs búzacsíra (min 3 napos)
1 cs áztatott datolya
1 ek karobpor

A hozzávalókat aprítógépben masszává dolgozzuk, majd 3-4 mm-es vastagságban felkenjük egy tapadásmentes alátétre vagy sütőpapírra, és aszaljuk kb 16-20 órát (a vastagságtól függően). Félidőben megfordítjuk, és leszedjük az alátétről/sütőpapírról.

Amilyen egyszerű, olyan finom! Ropogós, kicsit édeskés, karobos, finom.
Fogyaszthatjuk natúran, vagy édes krémmel.

A potluckra mézes tahinivel (1 rész tahini, 2 rész kristályos méz-így sűrűbb, kenhetőbb lesz)kentem meg, és kékszőlő szemmel díszítettem.

Mindenkinek jó egészséget!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése